måndag 7 mars 2011

Clean, front squat och vårens fortsatta träning

Clean, double, 2x16 kg: 10
Clean, double, 2x20 kg: 10
Clean, double, 2x24 kg: 10
Front squat, 2x20: 5, 10
Front squat, 2x24: 2, 4, 6, 8, 10 (Tot: 30 reps, 1.440 kg)
Stretch

Förkylningen är mycket bättre idag även om det känns i bröstet fortfarande. Hade full med energi från början, tror aldrig det känts så lätt att cleana dubbla 24:or vilket är märkligt efter en veckas sjukdom men så brukar det faktiskt vara ibland. Tog det medvetet lugnt med squaten, mest för att hålla mig i form.

Funderar en del hur jag skall tackla träningen efter USA-trippen. Är sugen på att köra ett färdigt program efter höstens ad hoc-stil som jag tröttnat på, samtidigt vill jag fortsätta med marklyft, VO2-max och kanske springa nån gång i veckan nu när våren kommer.

Convict conditioning gör Fredrik så bra och tycker lite att han kan ha det för sig själv på nåt sätt.... :) Ärligt talat så känner jag nog inte att vissa av målen är möjliga för min del, hade det varit för 10-15 år sen, så visst...

Kettlebell Muscle har jag varit lite sugen på men jag tror att det blir svårt att mixa med löpning, marklyft och VO2-max.

Return of the Kettlebell är just nu det mest sannolika alternativet med grind blocks och explosive blocks. Läs mer här. Då kan jag dessutom skräddarsy vilka övningar jag vill ta med och det kommer bli ganska varierat när man byter blocks hela tiden vilket kan vara behagligt. Nu får man ju egentligen inte gå in på denna bok om man inte kan pressa halva sin kroppsvikt och banka 200 snatchar på tio minuter men jag har väl mer eller mindre förlikat mig med att jag aldrig kommer att fixa pressen utan att skada axeln igen så då spelar det ingen roll för min del. Jag skall ta med mig boken till USA och repetera valda stycken då det var över ett år sen jag läste den.

Här av vi lite sinnes breakdance igen...


2 kommentarer:

  1. Låter som ett bra val att gå in på Return of the Kettlebell! Ska bli kul att läsa dina framsteg där.

    SvaraRadera
  2. Ännu roligare blir det med alla debacle... :)

    SvaraRadera