tisdag 12 april 2011

Medium och imponerande swings

Indian club drills: #1-3
Warm-up, mixed: 2x16 kg & 2x20 kg

Kettlebell Muscle
Test week - Day 1 (Medium)
4 sets of (with 2x20 kg & 120 sec. rest):
  • High pull x 5
  • Snatch x 5
  • Press x 5
  • Front squat x 5
Volume: 3.200 kg in 10.50 min.
Density: 295 kg/min

Stretch

Jag måste hålla med Landhammar, mediumdagen är värst för axlarna. Det gick visserligen bättre idag än förra veckan men jag var tvungen att sätta ner kloten i ca 15-20 sekunder i det sista setet - efter två pressar - för att sedan avsluta. Highpullen tillsammans med snatchen gör att pressarna känns som om jag körde med dubbla 24:or.

Neghar Fonooni, RKC II, som bland annat har skrivit den ypperliga artikeln "Train like a man -especially if you’re a woman" hittade jag på YoyTube igår där hon swingar 48 kg för första gången, som om hon inte gjort annat i sitt liv. Jag fick fram att hon blott väger 56 kg och är knappt 160 lång. Om det nu stämmer så är det imponerande swings med 85 procent av kroppsvikten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar