lördag 16 april 2011

Tung dag och Damien Walters

Indian club drills: #1-3
Warm-up, mixed: 2x16 kg

Kettlebell Muscle
Test week - Day 3 (Heavy)
3 sets of (with 2x20 kg & 120 s. rest):
  • Double clean x 5
  • Double press x 5
  • Front squat x 5
  • Double push press x 5
  • Front squat x 5
Volume: 3.000 kg in 8.45 min.
Density: 343 kg/min

Press, double, 2x20 kg + 30 sec in rack position:
[5] x 5

Stretch

Fick avbryta sista setet idag efter första frontsquaten, satte ner kloten och vilade tio sekunder. Ju mer jag vilar under dagen jag skall träna desto sämre går det, en gammal erfarenhet. Höll i och för sig ett högre tempo än sist och hade jag inte vilat de där 15 sekunderna så skulle tiden slutat på 8.30, en halv minut snabbare än sist. Jag får nog köra testveckan ett tag framöver ser det ut som, öka nu finns inte på kartan. Körde också lite extra pressar efteråt med vila i rack en stund.

De kognitiva processerna i hjärnan under intensiva träningspass är inte att lita på så en fusklapp på skärmen behövs!

Jag har länkat till Damien Walters förut men man kan se hans filmer hur många gånger som helst utan att sluta imponeras. Damien Walters är stuntman, gymnastcoach och free runner, förmodligen världens främsta av det sistnämnda. En del grejer han gör känns overkliga, för att inte säga helt omöjliga att utföra. Här kommer två ihopklipp från 2010 och 2009 i nämnda ordning. Njut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar