torsdag 9 juni 2011

Tungt och Whitley latchar med 24 kg

Indian club drills: #1-5
Warm-up, mixed: 2x16, 2x20 kg

Kettlebell Muscle
Week 5 - Day 3 (Heavy)
5 sets of (with 2x20 kg):
  • Double clean x 5
  • Double press x 5
    (45 s. rest)
  • Front squat x 5
  • Double push press x 5
  • Front squat x 5
    (45 s. rest)
Volume: 5.000 kg in 13.30 min.
Density: 373 kg/min (393, 339, 320, 343, 356)

Stretch

Det gick lite långsammare idag, mest för att jag ville spara på energin lite så jag slapp bryta. Faktum är att det kändes motigare förra helgen.

Imorgon skall jag göra nåt rätt dumt, men det tar jag i morgondagens post.

Jocke postade häromdan när Dave Whitley, Master RKC, bankar in 200 snatchar med 24 kg på knappt 8 min:

5 kommentarer:

  1. Då ser vi fram emot morgondagens post :)

    /Landhammar

    SvaraRadera
  2. Jag med, bara jag slipper göra efter dig så ;)

    SvaraRadera
  3. Man blir lite nyfiken....det kanske är SM i Free Running i Sollentuna nu i helgen du skall var med på?

    SvaraRadera
  4. Var det så dumt att du inte kan skriva om det? det är ju söndag idag ;)

    SvaraRadera