lördag 9 juli 2011

Tungt, The End och trädträning

Indian club drills: #1-5
Warm-up, mixed: 2x16, 2x20 kg

Kettlebell Muscle
Week 9 - Day 3 (heavy)
5 sets of (with 2x20 kg):
  • Front squat x 5
  • Double snatch x 5
  • Double press x 5
    (75 s. rest)
  • Double clean & push press x 5
  • Front squat x 5
    (75 s. rest)
Volume: 6.000 kg in 19.30 min.
Density: 308 kg/min (315, 327, 333, 373, 393, 339, 320, 343, 356)

Stretch

Var fruktansvärt omotiverad idag. Kan bli ganska dålig dagen efter vissa rödvin och en sån dag var det idag. Brukar ändå komma igång ganska snabbt när jag väl börjar men idag var det hemskt motigt, riktigt hemskt. Låg utslagen på golvet efteråt, svimfärdig.

Men nu är Kettlebell Muscle över för denna gång. Jag skall skriva en kort resumé om mina tankar kring konceptet nästa vecka. På måndag påbörjar jag ett schema som mest kretsar kring de tre lyften i The Tactical Strength Challenge (ny post!):

Måndag: Vila
Tisdag: Pull-up, Snatch (VO2-max)
Onsdag: Pull-up, Marklyft
Torsdag: Vila
Fredag: Marklyft, Squat
Lördag: Pull-up, Snatch-test
Söndag: Press, Löpning

Intressant sätt att nyttja ett träd...

1 kommentar:

  1. Ska bli mkt intressant att läsa din utvärdering av KBM! Har själv valt att inte testa det då jag inte gillar hur det är upplagt, även om det bara är en 12 veckorscykel.

    MVH
    Andreas Almén

    SvaraRadera