tisdag 30 augusti 2011

Äntligen ökning i VO2-max - 34 set

Indian club drills: #1-5
Snatch, 16 & 20 kg: speed switch drills
VO2-max, snatch, 20 kg: [8 reps 15/15] x 34 (!)
Total: 272 reps, 5.440 kg; 17:00 min
HR [Avg]: 167 bpm
HR [Max]: 191 bpm
Stretch

Ja, äntligen sprack 32 set från i våras. Kände mig riktigt stark från början idag. Då jag inte kan ha klockan på handleden när jag snatchar har jag den liggandes på en stol bredvid mig. Jag fyllde på vatten och hämtade handduk mellan seten och tappade därför kontakten med klockan, därav "tappen" i början. Medelpulsen blev därför lite lägre än sist. Det var när jag nådde 190-191 bmp som jag tog slut, precis som sist men denna gång efter lite längre tid. Troligen ganska nära VO2-max. Gick omkring i lägenheten efteråt för att varva ner. Nästa gång skall jag lägga mig raklång för att se om det blir någon skillnad när pulsen går ned. Det ser jag framemot...



Det där med att byta hand mitt i snatchen (speed switch) går bättre och bättre. Nu kan jag nästan obehindrat byta med 20 kg hemma fastän jag står på ett klinkersgolv. Nervsystemet vägrar att samarbeta om man undermedvetet inte riktigt litar på sin förmåga och är rädd för att tappa klotet. Träning ger färdighet!

One finger pull-up. Tjänare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar