lördag 10 september 2011

Snatchtest och fejkparkour

Indian Club drills: #1-5
Snatch, 20 & 24 kg: speed switch drills
Snatch test 5 min, 24 kg: 10/10+10/10+10/10+10/10+10/10
Total: 100 reps, 2.400 kg; 4:20 min
HR [Max]: 182 bpm
Stretch

Idag var det ingen bra dag att snatcha, dålig tid och helt slut i kroppen efteråt. Verkade inte riktigt som pulsen kom igång - en maxpuls på 182 bpm är ju rätt lågt för att vara mig.

Någon läsare som varit med ett tag kanske minns när jag testade X-Fit Express på World Class där man försökte rida på CrossFit-vågen med ett eget koncept. Kanske var jag inte sådär jättepositiv till det. I parkourkretsar mår man inte så bra när man ser detta - SATS Parkour Class:

8 kommentarer:

  1. hahahaha Parkour hahaha det är gammal hederlig gymnastik med hopp rull och andra saker =)

    SvaraRadera
  2. Hyfsat hån mot alla Parkourare...

    Det är som vanligt...hänga på olika trender, paketera produkten och in med det i ett rum med mycket speglar.

    Usch/Ludvig

    SvaraRadera
  3. Ja, det är lite beklämmande....

    SvaraRadera
  4. Herregud så patetiskt. Som träningsform ser jag inget fel i vad dom sysslar med. Säkert jättebra och kul träning. Men för Hvete - att kalla det för Parkour är ju pinsamt.

    SvaraRadera
  5. Jävlar vilka schyssta precisions!

    SvaraRadera
  6. LOL.. Detta är så sjukt kasst att det inte är sant. handlar uppenbarligen bara om att tjäna pengar. det som är ännu mer kul är att instruktören gör sin rull sjukt jävla dåligt.

    SvaraRadera