onsdag 26 oktober 2011

Press och tunga clean

Indian club drills, 0,5 & 1,0 kg: #1-5
Press, 20 kg: 5/5
Press, 24 kg: 5/5
Press, 28 kg: [1/1]...[6/6]...[1/1] (Tot 36/36)
Clean, 32 kg: 1/1
Clean, 36 kg: 1/1
Clean, 40 kg: 1/1
Clean, 44 kg: 1/1, 2/2, 3/3

Fick för mig att testa lite tyngre cleans idag. Har aldrig vågat mig på 44 kg vad jag kan minnas så det var dags. Jag har kanske gjort explosivare cleans i mina dar, men det är svårt när det är riktigt tungt, lätt att man tappar lite fokus då. Höger sida ser dock bättre ut. Hade varit kul om man kunde pressat upp den också... ;) Hittade mycket passande musik. Eller inte.

3 kommentarer:

  1. Hej Liljeros:)
    Underbart att se din träning och att det går så bra!! Det ger mig hopp. Har i dagarna läst dina äldre inlägg när du råkade ut för ditt diksbråck. Fy f-n. Inte så illa för mig, har "bara" råkat utför en början till disk degeneration(nedbrytning) samt en bakåtbuktande disk så i skrivandets stund kör jag mina bakåtböjningar:) Jag undrar hur lång tid det tog för dig tills du kunde börja springa igen? VÄntade du tills att smärtan var borta helt eller kände du dig fram? Som sagt, underbart att se att man kan bli så gott som frisk efter sådana ryggbesvär, mkt bra jobbat:)
    hej hopp
    Karin

    SvaraRadera
  2. Hej, Karin!

    Ja, de där diskbråcken eller påbörjan till diskbråck är inget hit... Jag antar att du har läst mina poster om diskbråck och träning på mina andra blogg: http://liljeros.wordpress.com/2008/01/18/om-diskbrack-och-traning-del-1/
    I kommentarfälten finns det en del feedback som kan vara intressant att läsa.

    Det är okej att träna till viss del även om det känns lite (molande/ont) så länge det inte verkligen smärtar. Det sämsta man kan göra är att stoppa så fort man får en liten känning, då kommer man aldrig någon vart. Du får helt enkelt prova dig fram tillsammans med råd från din sjukgymnast. Själv började jag springa redan efter ett på månader för att få igång benet efter nervskadan. Körde mycket plyometrics också (hopp uppför trappa bla).

    En viktig aspekt i det hela är att börja använda höften på rätt sätt, vilket har hjälpt mig allra mest. Dock vet jag inte hur du lyfter och rör dig idag.

    Hör gärna av dig på liljeros@kettlebellcenter.com om det är några mer tips jag kan ge dig.

    Hälsar
    /David

    SvaraRadera
  3. Tack för råden, ska kolla upp hur jag rör höften:)
    Mvh
    Karin

    SvaraRadera