onsdag 1 februari 2012

Lätt och myter om alkohol m.m.

Indian club drills: #1-5

Warm-up, mixed: 2x20, 2x24 kg
Kettlebell Muscle (modified)
Week 12 - Light day
7 sets of:
  • 5 x Double high pull (20, 24, 24, 28, 24, 24, 20 kg)
  • 5 x Double snatch: (20, 24, 24, 20, 20, 20, 20 kg)
  • 5 x See-saw press: (20, 24, 20, 20, 20, 20, 20 kg)
    (75 s. rest)
Stretch

Kände mig stark och mitt i passet fick jag för mig att hämta 28:orna. Dumt. Tappade energin helt och var verkligen på gränsen att jag nådde målet ens med 20:orna i slutet. Men sju set är i alla fall avklarade. Skönt.

Fredrik hittade en intressant artikel om myterna kring alkohol och träning. Jag har i och för sig aldrig lyssnat på fundamentalister som tror att några glas vin pajar en hel veckas träning men ändå kul att man haft rätt approach till den saken. Det är nämligen ingen som helst fara om man håller sig inom rimliga gränser. Det finns faktiskt andra saker som är viktiga i livet också - socialt umgänge, må bra och att ha kul! Läs The truth about alcohol, fat loss and muscle growth på bloggen Leangains av Martin Berkhan.

Träningslära har synat den senaste studien från Lieberman och Harvard där man finner fina och tillfredsställande resultat vad det gäller framfotalöpning. Jacob Gudiol är inte helt otippat något kritisk till dessa resultat... ;)

Kettlebell Center har nu också kommit in i 2000-talet med stormsteg genom att skaffa sig ett Twitterkonto. Där twittras det länkar som vi vill dela och ett och annat om TSC och RKC så klart. Följ oss här!

Det går rykten om att Stina Albihn ska börja blogga - vi väntar spänt! :)

Trixigt...

1 kommentar:

  1. Jag tar ett glas vin 5 dagar i veckan liksom större delen av medelhavsbefolkningen och det påverkar knappast negativt och det finns väl en del framgångsrika idrottsmän från Italien. Det finns fundamentalister överallt:(

    SvaraRadera