måndag 6 februari 2012

Snatch och härligt 80-tal!

Pull-up, tactical, to cheast: 3, [5] x 5
Snatch, 20 kg: 5/5, 10/10, 30/30, 20/20, 20/20, 15/15 (Tot: 200)

Egentligen blir man uppmanad att ta en veckas vila efter Kettlebell Muscle men jag har inte lust. Startade därför med enarms-snatch igen. En stor utmaning med 32-kilos snatch är greppet. Kettlebell Muscle tycker jag inte gör mycket för greppet - eller rättare sagt; min modifiering av KM gör inte så mycket för greppet. Därför kommer jag köra ett lättare snatchpass i veckan där det blir fokus på grepputhållighet.

Råkade av en händelse i somras lyfta ett klot med ärmen av en fleecetröjä runt greppet och upptäckte att just fleece glider bra mot glatta ytor. Jag har därför införskaffat ett par fleece-handskar som jag kommer att köra med då och då.

Dagens snatchpass brann därför ordentligt i underarmarna och de var uppumpade till sten efteråt fastän jag bara körde med 20 kg. Känns inget vidare!

Jag har fått ordning på mitt kök sedan balkongbygget och äntligen kan jag börja träna där i igen.

Veckorna framöver kommer att se ut så som nedan med fyra dagars träning i veckan och fortsätter med vila under helgerna:

Måndag

- Pull-ups
- Snatch (uthållighet underarmar)
Tisdag
(Vila)
Onsdag

- Get-up/Bent press
- Marklyft (Bear cycle)
Torsdag

- Snatch (tungt)
Fredag

- Pull-ups
- Marklyft (Bear cycle)
Lörda
g & söndag
(Vila)

Charmigt, fånigt och skrattgenererande 80-tal:

2 kommentarer:

  1. Tycker även att du ska testa fleecestrumpor på parketten och se hur det funkar :)

    Henke

    SvaraRadera
  2. Det verkar som du har testat på det? ;)

    SvaraRadera