söndag 20 maj 2012

Max pullups +20 kg och gamla grejer

Deadlift, 70 kg: 10
Deadlift, 120 kg: 5
Deadlift, 140 kg:1, 1
Deadlift, 160 kg: 1
Pull-up, to chest: 1, 2, 3
Pull-up, to chest +10kg: 1,
Pull-up, to chest +20kg: 1, 9
Running, VFF: 2,7 km

Lite marklyft, mest för att hålla formen.

Efter att Sierra Goldsmith imponerande bankade in 10 pull-ups med fem kilo extra i fredags blev jag lite sugen att testa max med 20 kg. Nio reps får nog betecknas som ett PR!



Rensade i garderoben i helgen och fann gamla träningsprylar - remmar, handleds- och knäskydd, säckhandskar och träningsdagbok.

En svunnen tid.

Nedan gjutformarna till mina skoinlägg på inrådan av fotortopeder som jag la tusenlappar på och som jag skaffade för att jag hade ont i hälarna, man menade att jag snart skulle utveckla hälsporre annars. Fotinläggen gjorde fötterna än mer känsliga och jag fick ännu ondare. Fick till och med köpa mjuka tofflor med luftkuddar för att ens kunna ta mig runt i lägenheten. De prånglade även på mig löparskor för överpronerande fötter vilket var en helt felaktig diagnos, vilket IFK-kliniken uppmärksammade mig på. Idag efter flera år med FiveFingers är jag helt symptomfri från ömma hälar och återkommande benhinneinflammation. Bitter? Jajamän!

Barfotasiluett på påsen - ironi i kubik! :/


Landhammar postade
sköna klipp från diverse marklyft häromdan...

 

8 kommentarer:

  1. Grymt med 20kg extravikt och 9 reps :)

    SvaraRadera
  2. Starkt! Hur har du byggt upp pull-up styrkan? Jag förstår ju att jag måste få in viktade pull-ups i framtiden.

    Tack för kommentaren. Det blir absolut lättare att sätta ner kulorna vid floorpress. Dock så är det lätt att hamna i "the broken arm position" om man inte är försiktig. Säger jag som kört övningen en gång :-).

    SvaraRadera
  3. Tack, du Patrik! Ja, du, det har nog alltid varit mycket tunga latsdrag och påhäng med vikter under alla år jag har tränat, så det har väl blivit utdelning till slut. Men så är jag också en "puller" men en desto sämre "pusher", i alla fall vad det gäller överkroppen.

    Tack, Henrik! Kanske ska ha frack nästa gång så det blir ännu stiligare! :)

    SvaraRadera
  4. Grymma pulls! Du inspirerar mig till att dra mer.

    Din historia om skoinlägg är ju bara för dråplig alltså... Vilka kvacksalvare!

    SvaraRadera
  5. Tack, Daniel! Det bästa med historien är att när jag kommer tillbaks med de felaktiga skorna som jag sprungit snett med i tre månader, sa man bara "Jaha, ja, du fick kanske lite fel då...", gav mig ett par nya som kostade 100 kronor mer än de förra och sa "Men mellanskillnaden bjuder vi på."

    Tack så djävla mycket!

    SvaraRadera