måndag 7 maj 2012

Pressar och squat

Warm up: 16 & 20 kg
Double press, 2x24 kg: [5] x 4, 4, 3 (60 s. rest) Tot: 27
Front squat, 2x24 kg: [5] x 5 (60 s. rest) Tot: 25

Pressen kändes bra. Squat fanns det massa styrka kvar i men jag började få krampryckningar på insidan låren. Lär kännas imorgon.

Lite att läsa
Nicklas på Träningslära har gått igenom två studier om kettlebellträning som han sammanfattar här. Jacob Gudiol har i sin tur grävt ner sig studien som uppmärksammades för någon vecka sedan där man något förvånat slog fast att man får en likvärdig muskeltillväxt med både tunga som lätta vikter. Jacob förklarar varför.

Ännu en studie pekar på att stillasittande är rent av livsfarligt, vi får se vad herrarna på Träningslära säger om det.

John du Cane blir intervjuad i Star Tribune - King of Kettlebell.

En kompis som var nere och kollade på TSC i helgen lånade min kamera och tog lite bilder. Hittade senare denna bild där jag precis avslutat snatchen. Minns faktiskt inte detta tillfälle alls med Fredrik och Martin sittandes på huk framför mig. Det är helt svart från snatch 60 och framåt. Jag påminner lite om Munchs Skriet som just klubbades för 800 miljoner kronor.




En fin liten film om tyngdlyftning ur ett historiskt perspektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar