måndag 18 juni 2012

120 dubbelsnatchar

Ballistic block - week 7-8

Warm up, 2x20 kg
Double snatch, 2x20 kg: [2, 4, 6, 8, 10] x 2, [2, 4, 6, 8] x 3 (30 s. rest between rungs, 90 s. between ladders) Tot: 120 reps in ? minutes

Tillbaka till ballistics. Lade till två pinnar med 10 reps i de första två stegarna och det kändes fint. Tiorna var en utmaning men ökade på lite i vilan så det gick fint. Få se hur mycket träningsvärk jag har imorgon. Fepplade bort tidtagningen så jag vet inte riktigt hur lång tid det tog.

RKC kör igång nästa vecka och jag ska själv återcertifiera mig men jag har fasen ingen lust att stoppa ROK bara för det, mitt i ett ballistiskt block dessutom. Vet inte riktigt hur jag ska göra nästa vecka, vi får se. Det är dessutom en del att stå i.

Nåväl, kan inte låta bli att posta ett gammalt klipp från en av de första RKC-certifieringarna i Danmark, 2006. Ett härligt klipp med glimten i ögat. Själv tog jag nog den på ganska blodigt allvar när jag såg den första gången 2007: "WOOOOW, RKC MÅSTE JAG GÅÅÅÅ!!!"

Tur man har blivit så mycket mognare och inte faller för sånt här trams längre. Eller inte.  ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar