söndag 17 juni 2012

Blivande RKC - profil #8

Det har varit lite dåligt med detta det sistone men här kommer nummer åtta i RKC-kandidatserien. Olga Rönnberg driver en av Sveriges största bloggar och dyker bland annat upp på ställen som Biggest Loser...

Först lite om dig själv - vem är du och vad har du för träningsbakgrund?
Jag heter Olga Rönnberg, mamma till 5 barn , de flesta känner nog igen mig som tränare i Biggest Loser Sverige. Jag har börjat träna rätt sent i livet, först efter 3 e barnet strax innan jag fyllde 30.

Hur kom du i kontakt med kettlebells och hur länge har du tränat med dem?
Jag har tränat med kb i snart 2 år. Ska jag vara ärlig så minns jag inte hur jag kom i kontakt med kb, sorry!

Varför vill du gå RKC?
Jag vill lära mig av den som tagit kettlebell till västvärlden, varför nöja sig med mindre?



Vad har du för förväntningar av RKC - förhoppningar, farhågor?
Farhågor är att det blir tufft och att handflatorna blir förstörda så man inte kommer kunna vara med till 100%. Å andra sidan överväger förväntningarna - jag vill lära mig tekniken, passuppbyggnad och hur man ska bli bättre på att instruera i kettlebell.

Vilka är dina styrkor och svagheter inför RKC? Du kanske vill skryta med något PR?
Tyvärr har jag skadad min handled för 1,5 månad sedan så jag kan inte skryta med några PR. Jag som verkligen sett fram emot utbildningen, jag tror att jag var den första som anmälde mig… Men jag ser fram emot att få vara med så mycket jag kan och certifiera mig senare.

Hur ser din träning ut just nu - var tränar du och vilka är dina närmsta mål?
Det har varit mycket chins på sistone och på två månader gick jag från att inte kunna dra mig uppåt överhuvudtaget till att kunna göra flera stycken på raken. Annars är det mycket HIIT (jag är ingen långdistansare), tung styrka och så självklart kettlebells.

Varför tycker du det är bra att träna med kettlebells och vem kan träna med dem?
Finns det ett bättre allround-redskap?



Tack, Olga! Lycka till på RKC:n och hoppas handleden snabbt blir bättre!


Vill du vara med på den här intervjuserien som RKC-kandidat? Skicka ett mail till: liljeros@kettlebellcenter.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar