torsdag 9 augusti 2012

Lätta snatch och Kraftwerk

Snatch, 20 kg: [5/5] x 2
Snatch, 24 kg: [5/5] x 2, 25/25+15/15+10/10 (Tot: 100)
Stretch

Idag lätt dag med snatch med fokus på uthållighet i armar och grepp. Det är väl meningen att jag ska gå upp till 28 och 32 senare är det tänkt. Hade egentligen tänkt att sätta ned klotet efter 25/25 men det kändes så jäkla lätt att jag fortsatte. Ärligt talat så var det nog mitt livs lättaste snatchtest! Aldrig sett på maken, som min mor hade sagt.

Det intressanta är att jag inte hade ätit något innan, bara druckit kaffe. Gick upp 7:00 och tränade 13:30 vilket innebar över sju timmar utan matintag under vaken tid och så presterar man bättre än någonsin! Brukar aldrig träna den tiden men om det hade gått så hade jag gärna kört på det i fortsättningen...

För 10-15 år sen brukade jag sleva i mig ett ganska stort mellanmål (en Bic Mac i nödfall!) bara för att jag skulle "klara" mig på gymmet och inte få "blodsockerfall". Ja, jisses vad fel ute man har varit. Men det är så fint att upptäcka nya saker med sig själv.

På tal om att upptäcka nya saker så börjar Way Out West alldeles strax och det går jag på varje år. Vi syns på måndag med andra ord.  :)

Kraftwerk på MoMA i våras, mer eller mindre samma scenuppställning i över 30 år...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar