fredag 21 september 2012

PR-fail och Kettlebell Muscle

Warm up
Deadlift, 70 kg: [5] x 2
Deadlift, 120 kg: 1, 2
Deadlift, 140 kg: 1
Russian Squat Routine - Week 5-3
Deadlift, 145 kg: [2] x 6 (80% RM)

Pull-up: 3, 5
Pull-up, +10 kg: 1, 2, 15, 6, 4
Pull-up: 5

Målet var 16 men det brände så förbannat av mjölksyran så jag la av, var liksom inte mentalt upplagd för att pinas.

Jag har ju en viss förmåga att vilja planera i förtid. Har av någon anledning återigen blivit sugen på Kettlebell Muscle. Hur jag kan vara sugen på det är förstås jättemärkligt med tanke på hur mycket jag har gnällt över detta program två gånger tidigare. Läs gärna mina reflektioner efter första omgången, förrförra sommaren.

Men den här gången är vi flera som kör samtidigt. Vi drar igång vecka 43 (22 oktober) och det håller på i 12 veckor. Hittills är vi fem - Sierra, Malin, Joakim, Fredrik och jag men det vore kul om vi blev fler! Huruvida man kör detta program allena eller kör något annat parallellt är helt upp till var och en. Vi tänkte det kunde vara kul att följas åt vecka efter vecka och tampas med progressionen tillsammans via bloggar, Facebook och Twitter!

Kettlebell Muscle är inget för nybörjare utan du bör kunna hantera alla grundövningar väl - swing, snatch, clean, press och squat. Alla övningarna är dessutom med dubbla klot så du bör har kört det en del också. Men är du sugen så hör av dig, du har en månad på dig att förbereda dig!

Nice...

2 kommentarer:

  1. Då var jag inte ensam om att bli besviken av mina pullups igår. Riktigt bra kört ändå tycker jag, 15 med +10 kg är inte illa...

    Ser fram emot höstens KM utmaning, ska bli kul att köra ihop!

    SvaraRadera