torsdag 25 oktober 2012

VO2-max - 30 set

VO2-max, snatch, 24 kg: [7 reps, 15/15] x 30
Total: 210 reps, 5.040 kg; 15:00 min

Kände mig som Stålmannen idag igen och fick till två minuter till. Mellan 20 och 30 set ökade jag till och med kadensen (det brukar vara så att man börjar tappa den i slutet) och det fanns energi kvar att fortsätta. Vet inte riktigt vad det är med mig. Jag har inte haft nåt haveri på väldigt länge, förr hade jag det ett par gånger i veckan. Det är väl bara att följa flytet och se glad ut, antar jag.

Nåväl, nu kanske jag slår in öppna dörrar men om ni kör VO2-maxprotokoll så ställ in den på dubbla 15-sekundersintervall och börja sessionen med att vila de första 15 sekunderna. På så sätt vet man alltid hur många set man har gjort UTAN att behöva tänka.  :)

Min första GymBoss btw - säkert 5 år gammal men håller alltjämt!




Det här är lika töntigt som det är kul - en ryss firar nyår och hyllar CrossFit (?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar