tisdag 23 oktober 2012

VO2-max och det här med att sitta still...

VO2-max, snatch, 24 kg: [7 reps, 15/15] x 26
Total: 182 reps, 4.368 kg; 13:00 min

Vissa dagar är man full av energi vilket kan vara tröttsamt när man mestadels häckar framför en dator. Jag har ett höj- och sänkbart stativ till mitt skrivbord som jag försöker variera för att inte stelna till allt för mycket i kontorstolen. En rätt skön kontorsstol dessutom. Som tur är sitter jag i andra änden av korridoren och kopieringsrummet. Skriver man ut mycket så får jag chansen att springa fram och tillbaka en del. Många gör så att de samlar ihop en hög utskrifter innan de går och hämtar, jag hämtar direkt vid varje utskrift (hoppas inte fel personer läser detta). Jag har en innetrappa till min våning som jag alltid springer upp i vilket hörs ganska väl. Får jag chansen och hämta nåt i grannhuset brukar jag springa fram och tillbaka. Ingen säger något men ja, jag antar att de tänker istället. Idag finns det ju så mycket diagnoser att folk kanske inte bryr sig längre.

Vissa dagar är det extra jobbigt och redan i morse insåg jag att jag måste träna idag fastän det egentligen är vilodag. Det var också då jag bestämde mig att lägga in två VO2-max pass i veckan istället för ett. Jag kommer säkert att ångra mig.

Dagens pass gick dock förbannat bra. Ökade med två minuter men kunde säkert kört totalt 15 minuter om jag velat. Kul att just VO2-max går så bra nu! Happy, happy, happy.

Den här downhillaren kan sin sak. Även kommentatorerna kan sin sak. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar