lördag 17 november 2012

Tungt och spinning

Hand stand practice
Ab wheel  practice
Ring dips: [5] x 5

Kettlebell Muscle - Heavy day, Week 
2x22 kg, 4 rounds of:
  • Double Clean x 5
  • Double Press x 5
  • Double Squat x 5
    (45 s. rest)
  • Double Push Press x 5
  • Double Squat x 5
    (45 s. rest)
Ett riktigt svettigt pass igår. Kände mig i ofas redan från början och den kortare vilotiden sög fetvadd.

Idag var jag på ett spinningpass för andra gången på kort tid. Körde lite spinning förr om åren men det var ett tag sen nu. Spinning är väl en av de få saker som jag kan gilla som gruppass - man  behöver inte bry sig om andra, man  kan gå in i sig själv, det är jag och cykeln, inget annat. Suits me. Passar bra nu också när jag inte springer och därmed kan hålla på med lite längre konditionspass också.


En gammal favorit som jag länkat förut. Tycker detta är en av de coolaste parkour/freerunning-filmerna jag sett. Otroligt skön känsla rakt igenom. Ryssar.

1 kommentar: