söndag 24 mars 2013

Helgträning och burgare

LÖRDAG
Back squat, 40 kg: 10
Back squat, 60 kg: 8
Back squat, 80 kg: 6
Back squat, 90 kg: 6
Back squat, 100 kg: 5

Push-up: [10] x 2
One hand push-up, rubberband assistance: 1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5

Ab wheel, rubberband assistance: 5, 3, 5 
Ab wheel, full standing rollout: 1, 1, 1, 1, 2

SÖNDAG
Snatch, 20 kg: 5/5, 5/5/5/5
Snatch, 24 kg: 5/5, 5/5

Snatch, 28 kg: 5/5

SSST, 10 min, 24 kg: 10/10+10/10+10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10
(Tot: 180 reps/10:00 min)


Har fortfarande problem med vänsterhandens valkar. I lördags gick det inte alls men idag blev det bättre och kunde snatcha ganska bra med 24 kg. Valde därför istället SSST. Gick ut med ett lugnt tempo, vilade efter de första 60 repsen och satte sedan ned efter varje 10/10-set. Kändes riktigt bra. Framför allt hängde konditionen med vilken jag varit lite orolig för sista tiden. Jag vilade som sagt ganska mycket och enda hindret från att göra 200 var nog vänsterhanden.

Jag börjar mer och mer förstå att detta problem med valkarna hängt med ett ganska bra tag. Har därför inte kunnat dra på ordentligt med vänstern vilket gör att jag börjar squata och inte kan explodera med höften. Detta gör i sin tur att klotet blir väldigt tungt att få upp i toppläget med vänsterarmen. Har inte riktigt kopplat detta till valkarna men det är ganska uppenbart nu när jag tänker på det. Det är bara hoppas att det blir bättre framöver.

Backsquaten i lördags kändes förträfflig. Har börjat kunna gå så djupt nu att kroppen reagerade med krampliknande reaktion efter första setet med 100 kg som förra gången. Troligen ovana för vissa muskler i nya ytterlägen. La av direkt efter krampkänningen men har ändå kraftig träningsvärk insidan lår idag.

För ett år sen köpte jag en ordentlig köttkvarn. Meningen var att jag skulle börja göra egen korv då jag hade nojat in på färskkorv - salsiccia framförallt. Den har dock av olika anledningar stått i ett hörn men i veckan var jag tvungen att mala kyckling till Sierra och den kom då plöstligt i bruk. Detta föranledde hamburgare till igår - köttburgare till mig och kycklingburgare till Sierra. För min del blev det två stycken 230-gramsburgare som smakade hur bra som helst. Sierras gick inte av för hackor den heller faktiskt, det blir förvånadsvärt bra med kycklingfärs!

80% högrev och 20% bringa. Bacon, roqueford, inlagd paprika, tomat, lök, romansallad och dressing.
Top notch!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar