onsdag 20 mars 2013

Mark och pull

Pull-up, to chest: [3] x 3
Pull-up, +10 kg: [1, 2, 3], 16, 13, 13, 11, 9 (62)

Deadlift, 70 kg: 10
Deadlift, 100 kg: 4
Deadlift, 120 kg: 2
Deadlift, 140 kg: 1

Russian Squat Routine - Week 2.1

Deadlift, 152,5 kg: [2] x 6 (80% 1RM)

Skulle ha snatchat igår men hade riktigt ont i valkarna. Hade något liknande i höstas när jag lyfte mycket. Känns som "tryck"-skador under valkarna, alltså inget ytligt. Kunde knappt snatcha 20 kg, gjorde riktigt ont. Nåväl, en ofrivillig ledig träningsdag är inte helt fel även om en viss irritation uppkommer när man ändå förväntar sig att gå in 100 procent i ett snatchtest.

Behöver kanske inte nämna att pullupsen sög. Marken var okej.

Har du inget maghjul? Använd skivstången. Här är några varianter.


2 kommentarer:

  1. En liten fråga bara som kan verka lite petig men är inte mark och pull samma sak. Alltså jag vill mena att mark är en typ av pull. Precis som swing och snatch. Jag fattar ju givetvis att du menar pull up, men vill bara ställa en petig fråga :). Jag kan ju ha fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm..... Ska jag vara lika petig tillbaka så är ju mark ett "lift/lyft". ;)

      Men visst är mark ett drag i den bemärkelsen! :)

      Radera