fredag 19 april 2013

Pullup-försök med 48 kg

TORSDAG
Indian club drills, 2 lbs
Snatch, 20 kg: 5/5, 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5, 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5, 5/5, [10/10] x 5

FREDAG
Indian club drills, 2 lbs
Handstand practice
Pull-up, BW: 1, 2, 3 
Pull-up, +10 kg: 3 
Pull-up, +20 kg: 2 
Pull-up, +32 kg: 1 
Pull-up, +36 kg: 1 
Pull-up, +44 kg: 1 
Pull-up, +48 kg: 1 (fail), 1 (fail) 
Pull-up, +30 kg: 5, 3 
Pull-up, BW: 15 

Deadlift, 70 kg: 10
Deadlift, 100 kg: 6
Deadlift, 120 kg: 4
Deadlift, 140 kg: 2
Deadlift, 160 kg: 2
Deadlift, 170 kg: 1
Deadlift, 152,5 kg: [2] x 6  (80% 1RM)

Tänkte jag skulle göra ett spontant snatchtest i torsdags men det var visst inte rätt dag. När klubborna slår ihop under uppvärmningen, då är det ofta ett tecken att nervsystemet inte är helt vaket. Det blev hundra reps utan tidtagning. Fick kolla om det var rätt vikt mellan seten, kändes som 32 kg. Helt färdig efteråt.

Pull-up med 48 kg klarar jag med handflatorna mot kroppen [film]. Idag ville jag testa med vanligt grepp, alltså handlflatorna från kroppen som i en "tactical pull-up". Jag var otroligt nära, en halv centimeter till så hade jag kommit åt halsen med stången. Vet inte ens om jag klarat det med 40 kg förut så där går det framåt.

Gjorde en liten mix med marklyftet idag. Gick upp till 90% (170 kg) och sen sex set på 5 x 80% (152,5 kg). Kör lite tekniklyft på måndag, ca 50-60%. Sen får det vara bra.

Har noterat sista tiden att det var väldigt länge sen jag var sjuk eller förkyld. Hade något i kroppen i höstas och förra vintern som aldrig bröt ut och som om immunförsvaret tycktes ta har hand om utan större biverkningar som snuva, hosta eller feber. Nu har jag alltid varit ganska förskonad från influensa och liknande men nu sker det så sällan att jag inte ens minns när jag var sjuk sist. Sedan några år har jag mer eller mindre också blivit symptomfri vad det gäller björk- och pollenallergi som jag hade stora problem med förr. Generellt känns det därför som om immunförsvaret har stärkts. Det är ju dock helt omöjligt att tala om vad detta beror på eller dra någon slutsatsen att det skulle bero på en enskild företeelse, typ: "Jag har dragit ner på min sockerintag under samma period - det måste vara det." Påverkan och förändring av immunförsvaret är komplext och kan bero på precis vad som helst. Det är bara att tacka och ta emot.

Efter att ha sagt det blir jag säkert dunderförkyld på måndag.

Taylor Drescher i fina Converse drar upp 200 kg (BW: 77 kg). Så snyggt, så säkert och så vansinnigt starkt.

2 kommentarer:

  1. Dina pull-ups fortsätter att inspirera!

    Hoppas du klarar dig från förkylningen! ;)

    SvaraRadera