torsdag 4 april 2013

Snatch

Snatch, 20 kg: 5/5, 5/5

Snatch, 24 kg: 5/5, 5/5 
Snatch, 28 kg: 5/5, 5/5
Snatch test, 5 min, 28 kg: 10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10 (100 in 5:05) 

Handens valkar var mycket bättre idag. Hade lite känningar men inte jättestörande. Bestämde därför att det fick bli ett snatch test med 28 kg.

Märkte vid helgens snatchtest med 24 kg att jag hade svårt när pulsen satte igång ordentligt och satte därför ned klotet redan efter 40 reps annars hade jag gått i väggen helt. Detta har jag inte behövt att göra på flera år så det är ju lite skumt. Jag har ju svårt för snabbt ökande puls men detta har blivit mycket bättre så det är lätt nedslående att det går bakåt. Sist gjorde jag det i somras direkt efter Kettlebell Muscle och då vilade jag bara kort efter 60 och 80 reps, tror dessutom att det gick relativt lätt.

Idag var det inte det minsta lätt, satte ned efter varje 10/10. Klockan gick dessutom över tiden. Hostade länge och väl efteråt. Inge bra. Har köpt ny Bricanyl så det kan jag inte heller skylla på. 

Som vanligt är det väl bara att hålla käften och mala på, nu funkar ju händerna i alla fall.

Bra att tänka på när du gör Barbell hip thrust:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar