måndag 1 juli 2013

Muscle-up, leg assisted [film]

SÖNDAG
Muscle-up, leg assistance: To many
Stair sprint: 5 x 125 steps (60 sec. rest)

MÅNDAG
Snatch, 20 kg: 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: [5/5] x 8 (Tot: 80 in 8:00)

Jag bor i världens bästa stadsdel i Göteborg - Linné. Jag har inget hyreshus framför mitt fönster utan stora fina kastanjeträd som lite lagom skymmer en skola med tillhörande skolgård. De senaste två åren har denna skola varit föremål för renovering och man har smällt upp ett gäng stora tillfälliga baracker mitt framför träden så att man inte ser något av skolgården längre. Detta har gjort att jag helt trängt bort att det ligger står en lekställning där. Efter denna ihågkomst tog det inte många minuter innan jag stod där på plats och konstaterade att det var en alldeles utmärkt muscleup-ställning för nybörjare.

Kändes riktigt stabilt och det här blir det mer av framöver! Kanske jag lite väl många så här första gången vilket kändes i snatchen idag. Hade kapacitet för 10-12 set men stoppade vid 8.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar