söndag 25 augusti 2013

Fyra dagars träning

TORSDAG
Sprint 8: 8 x 100 m.
Muscle-up practice
Levers & Holds practice
OA Pull-up, rubberband assistance: 1/1, [2/2] x 3

FREDAG
Flag, Levers & Holds practice
Muscle-up practice 
AB wheel, rubberband assistance: [2/2] x 5

LÖRDAG
Back squat, 40 kg: 10  
Back squat, 60 kg:8 
Back squat, 80 kg: 6  
Back squat, 100 kg: [3] x 5

Bench press, 40 kg: 10
Bench press, 60 kg: 8
Bench press, 80 kg: 6
Bench press, 90 kg: [2] x 5

Deadlift, 70 kg: 10
Deadlift, 90 kg:
Deadlift, 100 kg: 5
Deadlift, 110 kg: [5] x 5

SÖNDAG
Muscle-up practice
Handstand practice
Bridge practice
Foam roller & stretch

Mycket av träningen går bra nu. Sprinten i torsdags gick som bara den utan att det gjorde ont någonstans efteråt. Har haft lite känningar här och var de tidiagre gångerna, men så är det ju när man tar upp nya former. Sprint är dessutom påfrestande och det är lätt att sträcka sig när man är ovan vid explosivitet och att förflytta sig snabbt. Kollade lite på filmerna nedan som visar en hel del tips och tricks i att springa sprint. Bra grejer, sevärda!

Jag tar det mycket lugnt med holds och levers. Det är även här otroligt lätt att sträcka sig när man övar styrka i helt nya ställningar och ytterlägen, dessutom är det statiskt som jag inte heller är så van vid. Så jag försöker att göra det lite oftare men med kortare pass för att inte utmana ödet.

Likväl med muscle-up tar jag det piano. Kör lite olika varianter för att öva upp mig långsamt. Jag skulle säkert klara en om jag satsade allt på ett kort, men jag avstår tills jag känner att jag är närmare. Ska sätta ihop en film som visar mina progressionsövningar.

Stångpasset i lördags kändes även det bra. Möjligtvis var bänken lite efter just denna dag men squat och marken kändes kanon!

Har kommit bra mycket längre med bryggan än jag gjort någonsin tidigare. Även här har jag lite egna progressionsövningar som verkar fungera bra. Men det är en bit kvar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar