onsdag 28 augusti 2013

Träning tre dagar

MÅNDAG
Over-head press, 30 kg: 10
Over-head press, 40 kg: 6
Over-head press, 50 kg: [3] x 5
Levers & Holds practice

Snatch, 26 kg: 10/10
Snatch, 24 kg: 5/5, 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: 3/3
Snatch, 32 kg: [5/5] x 8 (Tot: 80 in 8:00 min)

TISDAG
Muscle-up practice
Pistol, rubberband assistance: 3/3, 5/5
Pistol, +8 kg: 3/3
Pistol, +16 kg: 1/1, 2/2, 1/1
Pistol, +8 kg: 2/2
OA push-up, rubberband assistance: 1/1 - 1/1, [2/2] x 2
Ab wheel, rubberband assistance: 3, 5 - 2
Ab wheel, full standing rollout: [1] x 5

ONSDAG
Bridge practice
Handstand
Foam roller
Stretch

Pressen kändes mycket bättre i måndags, och snatchen tog ett kliv framåt den också. Hade vansinnig träningsvärk  i benen sedan back squaten i helgen så jag hade inga direkta förväntningar inför passet. Kan vara bäst så ibland.

Seg i axlarna efter måndagens pressar så OA push-up gick sådär på tisdagen. Magen kändes bra så det blev totalt fem fria maghjul, utrullningar från stående.

Sierra har lärt mig lite enkel progression för bryggan. Tillsammans med mina ryggbryt över bordskant börjar det faktiskt gå framåt, stor skillnad från bara en månad sedan!

Ni som läser här men inte följer min sida på Facebook - Liljerosso - bör göra det. Där postas det en mängd artiklar, filmer och annat. Och om ni inte har Facebook så skaffa det - över en miljard människor kan ju inte gärna ha fel, eller?

Volter till förbannelse....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar