torsdag 8 augusti 2013

Veckan som gått

Tiden efter Italien har varit ganska soft. Man kan väl säga att jag har konsoliderat min tillvaro. :)

Efter pushup-racet förrförra söndagen fick jag någon slags värkande "syndrom" runt axlar och armar. Det har därför varit svårt att göra både push-ups, pull-ups och assisterande muscle-ups så det får ligga på sparlåga just nu. Jag har kommit igång med 32 kg snatch med två kortare pass i veckan. Kändes rätt okej faktiskt.

I helgen besökte jag ett gym och körde igenom backsquat, bänkpress och overhead press som kändes förvånadsvärt bra, även dagen efter. Det blir btw ett gymkort i höst som öppnar möjligheter till många gym där jag finner vad jag behöver. Ett ligger 200 meter från där jag bor och kan faktiskt kombinera stångträning och sedan kettlebells hemma om jag skulle behöva det.

Gjorde även ett besök på Göteborgs Kraftsportklubb där jag träffade Mikael Jansson. De ligger inhysta inte alls långt från där jag bor (Slottskogsvallen) och deras utrustning är verkligen outstanding. Bästa Eleiko-ställningar av högsta kvalitet. Dessutom finns där kompetens för både squat och bänk som jag behöver utvecklas i. GKK kommer att blir ett mycket bra komplement i min träning framöver.





















Jag kommer även att delta på PCC senare i höst. Detta föranleder ju en del förberedelser men det innebär inte kroppsviktträning till hundra procent utan det kommer att bli en avvägning mellan kettlebells, stång och calisthenics. Min motivation ligger i att röra mig i övningar och att lyfta. Holds etc hoppas jag att jag får mer motivation för efter PCC:n och kommer därför inte lägga jättemycket krut på det innan, även om jag kommer att träna sådana saker som pull-ups, muscle-up, handstående, core och helkroppsstabilitet tiden innan.

I måndags åkte jag därför till Parkourparken i Västra Frölunda (vid Kulturhuset) där Street Workout Göteborg håller till. Där träffade jag Raman och några andra som tränade. Dagen innan (bilden) hade de varit ett riktigt stort gäng så träningsformen sprider sig snabbt. Då och då kan man faktiskt ta sig dit, så länge det är fint väder i alla fall! Träning varje dag från klockan 18:00 gäller.





























  
Micke Danzzer Häggström lyckades hamna på 25:e plats i VM i Street workout i Riga i helgen. Det är inte så illa pinkat och riktigt starkt jobbat med den konkurrensen!

Nu är det Way Out West och jag är därför inte så mycket uppkopplad under några dagar. Dock på Liljerosso på fejan finns jag från och till!

2 kommentarer:

  1. Kul med mer skivstång och GKK. Gillade alltid när jag såg knäböj här i bloggen :)
    Sak bli kul att följa.

    SvaraRadera