onsdag 21 augusti 2013

Veckans träning hittills

TISDAG
Over-head press, 30 kg: 10
Over-head press, 40 kg: 6
Over-head press, 50 kg: [2] x 5
Flag & Holds practice

Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5, 5/5
Snatch, 32 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: [5/5] x 6 (Tot: 60 in 6:00)

ONSDAG
Musle-up practice
Pistol, rubberband assistance: [5/5] x 3
Pistol, +8 kg: [3/3] x 2
Pistol, +16 kg: [1/1] x 3 
OA push-up, rubberband assistance: 1/1 - 1/1, [2/2] x 3
Ab wheel, rubberband assistance: 5 - 2
Ab wheel, full standing rollout: 1, 1
Ab wheel, rubberband assistance:

Veckan började med att det nya träningsschemat sprack direkt då jag hade annat för mig på måndagen, men schemat är flexibelt jag lägger ut fomroller och stretching på andra dagar (läs; idag)

Snatchen tisdags kändes stabil. Kommer inte att köra järnet med snatchen nu innan PCC utan bara ta det som det kommer. Men en gång veckan ska det göras. Basta.

Pistolerna börjar redan kännas riktigt nice. Har alltid ogillat denna övning och det var flera år sen jag körde den kontinuerligt, framför allt inför RKC II. Vet inte riktigt varför jag tyckte den var så besvärlig, troligen beroende på att det varit så sladdrigt i vänsterbenet efter diskbråcket. Tycker dock inte att det är så stor skillnaden mellan vänster och höger ben längre. Rörligheten att göra en fritt har jag inte riktigt (men ibland!) så jag värmer upp med gummiband och kör sedan med motvikt. Kändes stabilt med 16 kg.

Har ett gammalt PR med 24 kg från 2010 och det hade jag visst lagt ut på YouTube. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar