onsdag 16 oktober 2013

Bra vecka so far

MÅNDAG
Snatch, 16 kg: 5/5, 5/5
Snatch, 20 kg: 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: 3/3
Snatch, 32 kg: [5/5] x 10 (Tot: 100 in 10:00 min)

TISDAG
"The Century"
40 Squat
30 Push-ups
20 Hanging Knee Raises
10 Pull-ups
(3:40 min)
Holds & levers
Pull-ups, rope grip: 2, [4] x 3
OA Pull-up, rope assistance: 2/2, [3/3] x 2
OA Pull-up, static holds/negative
Ab wheel, full standing rollout: 1, 2, 1, 1

ONSDAG
Bridge practice
Foam roller & stretch

Riktigt bra snatchpass i måndags. Hade kraft kvar att fortsätta förbi tio set men lät bli. Målet är ju att långsamt bygga upp styrkan för 100 snatch på fem minuter, inte kortsiktiga lyckorus som bara slutar med väggen.

Century gick väldigt lätt denna gång. Vilade 15-20 sekunder mellan squat och armhävningar, tror det är en bra strategi då det är då man får igår pumpen mest. Armhävningarna gick också mycket bättre denna gång. Nästa gång blir det all-in.

Något har hänt med min one-arm pullups det sista. Känns mycket starkare efter ett par månader med negativa reps och statisk träning i toppläget. Svårt att veta exakt vad detta innebär, förutom att de negativa repsen gå långsammare, men känslan är i alla fall att jag blivit stabilare och starkare.

Maghjulet går lysande också, behöver inte längre värma upp med gummiband utan gå all-in direkt.

Hittade ett fint gammalt rep på landet sist. Det blev lite pull-ups hängandes i detta som mest utmanade greppet en del. Lite kul med variation, i alla fall!




Nedan en liten sammanfattande film av ett massagepass Sierra gav mig förra veckan. Jag låter alltid henne ta i ordentligt, denna gång var det dock ett tag sen jag fick massage så det var ovanligt mycket känsliga punkter. Sierra masserar på Linnégatan No.5 varje vecka och du får själv välja hur djup och hårdhänt massage du vill ha. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar