torsdag 31 oktober 2013

PCC incoming!

LÖRDAG
Back squat, 40 kg: 10  
Back squat, 60 kg: 8 
Back squat, 80 kg: 6
Back squat, 100 kg: 5
Back squat, 110 kg: [3] x 5

Flag practice

Deadlift, 70 kg: 10, 8
Deadlift, 100 kg: 5
Deadlift, 120 kg: 5
Deadlift, 140 kg: 3
Deadlift, 150 kg: [4] x 3

OH press, 40 kg: 5
OH press, 45 kg: 5
OH press, 50 kg: 5

MÅNDAG
Snatch, 16 kg: 5/5, 5/5
Snatch, 20 kg: 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: 3/3
Snatch, 32 kg: [5/5] x 6 (Tot: 60 in 6:00 min)

TISDAG
Pull-ups & holds in different forms: [5] x 5
OA Pull-up, rubberband assistance: 1/1, [2/2] x 3
Ab wheel, full standing rollout: [1] x 5

Fick en liten framgång med flaggan i helgen. "Tränar" ju inte den mer ett par gånger 1-2 gånger i veckan, mest bara för att vara förberedd inför PCC-helgen. En "framgång" innebär därför en känsla av stabiletet i axlar och kanske en eller två centimeter uppåt med böjda knän. Jag är alltså väldigt långt ifrån en flagga. Det är å andra sidan inte så konstigt, har ju aldrig hållt på med något liknande förut så jag har ju inte så där jättestora förväntningar.

Snatchpasset gick riktigt bad i måndags. Hade lust att läga av efter tre set. Märkligt det där, det har gått riktigt stabilt det sista, och nu plötsligt in i väggen, utan någon som helst föraning.

Ingen träning igår eller idag då PCC börjar imorgon. Al kavadlo, Danny Kavadlo och Adrienne Harvey kom igår till stan och Al tog tillfället i akt att symboliskt göra en L-sit på "Non-Violence" av Carl Fredrik Reuterswärd på Avenyn.




Hur helgen är upplagd har jag dålig koll på. Förhandsinformationen har väl varit ganska knapphändig, förutom informationen från Dragon Door där man bland annat skickade ut de vanliga formulären så att vi kan fylla i dem på förhand. Bra, då lär det smidigt imorgon bitti när närmare sjuttio personer från olika nationer ska registrera sig.

I övrigt hoppas jag på många progressiva tips och tricks, samt en öppen mentalitet kring hela träningsområdet calisthenics, och mindre av den typiska inskränktheten som jag tyvärr är van vid i dessa sammanhang. Förhoppningsvis får jag också lite mer motivation att hålla på med holds och levers fortsättningsvis, har väl kanske inte riktigt hittat den där geisten att sitta eller hänga stilla. Eller så är det helt enkelt inte min grej, vi får se!

Mitt mål med PCC:n i helgen är att inte skada mig. Många övningar är för mig väldigt nya och jag känner ibland hur jag går nära gränsen, så jag tänker ta det väldigt piano med show-offmentaliteten.  ;)

Åtta timmar per dag blir det i alla fall, inklusive lunchbreak. Sierra har laddat med matlådor till oss båda för att försäkra oss om energiintaget! Jag har en del att ordna med på kvällarna utöver detta så det blir inga dagliga redovisningar som jag brukar göra på de här kurserna, utan det blir en sammanställning nästa vecka. Det blir en ärlig sammanställning, det lovar jag.

Filmen från när Sierra och jag gjorde "The Century" förra veckan. Har delat den på Fejan men delar den även här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar