lördag 16 november 2013

Post PCC och film om ungdomar på drift

MÅNDAG
Snatch, 16 kg: 5/5/5/5
Snatch, 20 kg: 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: 3/3
Snatch, 32 kg: [5/5] x 8 (Tot: 80 in 8:00 min)

ONSDAG
Back squat, 40 kg: 10  
Back squat, 60 kg: 8 
Back squat, 80 kg: 6
Back squat, 100 kg: 5
Back squat, 110 kg: [3] x 4

Deadlift, 70 kg: 10
Deadlift, 120 kg: 5
Deadlift, 140 kg: 3
Deadlift, 150 kg: [3] x 3

TORSDAG
OH press, 40 kg:8, [6] x 5
Flag practice
Pull-up, reverse grip: 5, 10

TISDAG
Snatch, 16 kg: 5/5/5/5
Snatch, 20 kg: 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: 3/3
Snatch, 32 kg: [5/5] x 5+3 (Tot: 80 in 11:00 min)

ONSDAG
Ab wheel, full standing rollout: [1] x 5
Handstand practice
Ring dips: [2] x 5

FREDAG
Back squat, 40 kg: 10  
Back squat, 60 kg: 8 
Back squat, 80 kg: 6
Back squat, 100 kg: 5
Back squat, 110 kg: [3] x 5

Double clean, 2x24 kg: [2] x 5

Deadlift, 70 kg: 10
Deadlift, 120 kg: 5
Deadlift, 140 kg: 3
Deadlift, 150 kg: [3] x 3

Åkte på en mindre förkylning efter förra veckans spahelg i Varberg. Högriskmiljö för sånt men den var (är) i alla fall lindrig, så jag ska faktiskt inte klaga. Och dessutom var det en väldigt bra helg där Sierra och jag befäste att vi har haft ett himla bra första år tillsammans.



















Fick därför ta det lugnare med snatchpasset i tisdags och vilade lite extra i de sista seten. I övrigt har det mest varit "underhållsträning" på grund av hälsotillståndet.

Återkommer snart om mitt upplägg inför december. Har fortfarande inte blivit av med den där bicepsskadan som jag fick lite diffust för några veckor sedan. Har lokaliserat det till Brachialis-muskeln under biceps och fortfarande är det värst när jag borstar tänderna (?) men också när jag cleanar. Tror jag har fått det från L-sit to "handstand" med golvgreppen. Av den anledningen är det osäkert hur det där upplägget i december blir då det just nu innefattar en d-a massa clean. Testade därför några clean idag och konstigt nog kändes det bättre efteråt, även idag, dagen efteråt. Kanske ingen bra metod, men men man måste chansa lite ibland.

Fick bra respons för mina reflektioner kring PCC i veckan, vilket sporrar mig att ta itu med texter som jag skrivit tidigare i år men inte varit motiverad nog för att redigera.

En liten kort film om klubben Innercity Weightlifting i Dorchester, utanför Boston i Massachusetts, som tar sig an ungdomar som driver omkring på gatorna, lär dem hitta ett fokus och uppleva gemenskap som inte söndrar resten av samhället. Ungefär så som många av de klassiska boxningsklubbarna gjort under lång tid. Dock har jag alltid tyckt att det är smått kontraproduktivt att lära ungdomar sluta använda våld som konfliktlösare genom att lära dem boxas. Det här alternativet tycker jag därför var mycket bättre. Ser också här en stark koppling till streetworkout som skulle kunna bli (och säkert redan är) en sådan positiv kraft för många ungdomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar