lördag 3 maj 2014

Reportage om RKC och Girevoy Sport i Café

Under RKC-helgen 2012 var journalisten Kalle Zackari Wahlström där sista dagen och gjorde ett reportage för tidningen Café. Såg dock aldrig röken av något reportage och funderade en del över var det blev av. Kontaktade därför Kalle för ett tag sedan som berättade att det kom ett halvår senare. Genom det fick han även med sin medverkan i SM i kettlebells med hjälp av GS-utövaren Fredrik Norström. Jag kontaktade därefter Café-redaktionen som skickade mig reportaget och gav mig tillåtelse att publicera det här på bloggen.

Två faktafel har smygit sig in i artikeln. Det var snarare 70 procent som klarade testerna, inte 40, och certifieringen  varade i tre dagar, inte två. Petitesser, men för att förekomma någon nogräknad läsare. :)

För den som vill läsa mina egna reflektioner efter RKC 2012 kan läsa min artikel här >>>

Kalle Zackari Wahlström är btw just nu uppmärksammad i det ganska underhållande programmet Svett & Etikett på SVT Flow där han testar på ett antal olika träningsformer, bland annat Bodybuildning, Yoga och CrossFit.

Klicka på bilderna för att göra dem läsbara. Om du har en liten skärm så förstora genom snabbkommandot Ctrl och + samtidigt (PC). Bäst läsbarhet blir det givetvis om använder en större stationär skärm.

Enjoy!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar