tisdag 3 juni 2014

Veckopost och milen

MÅNDAG
Snatch, 16 kg: 5/5/5/5
Snatch, 20 kg: 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: 3/3
Snatch, 32 kg: [10/10] x 4 (Tot: 80 in 8:10 min)

TISDAG
Levers & flag practice
O-A pull-up practice

ONSDAG
Back squat, 40 kg: 10
Back squat, 60 kg: 8
Back squat, 80 kg: 6
Back squat, 90 kg: [6] x 5
Bench press, 40 kg: 5
Bench press, 60 kg: [5] x 5
Overhead press, 55 kg: [3] x 3
Levers & flag practice

TORSDAG
Running: 15 min

LÖRDAG
Levers & flag practice
O-A pull-up practice
Ab-wheel: [1] x 5

SÖNDAG
Running: 10 km, 60 min

Kör på 90 kilo i squaten nu efter den där mindre skadan sist. Det är helt läkt men känner att det nog är bra att köra lättare och fokusera på djup ett tag.

Ligger efter något i marken - mycket med jobb, renovering hemma och andra grejer som har eskalerat det sista. Det märks nog på uppdateringarna på Liljerosso också...

Men det har å andra sidan blivit en del fokus på löpning det sista då jag återigen, med avsaknad av all sans och balans, för fjärde gången har anmält mig till Salomon Trail Tour på lördag (gamla bloggposter; 2011, 2012, 2012). Varje gång säger jag "aldrig mer" men varje gång ett par månader innan låter det; "why not?".

Därför blev det milen för första gången på väldigt länge i Skatås i helgen som var. Tyckte det gick ganska bra med tanke på mina värdelösa löparförutsättningar och sprang på en timme blankt. Sträckan på Salomon Trail Tour är den korta på 7 kilometer men i terräng, så det blir jobbigt som vanligt. Tiden sist var 46:11 så allt under det är en seger för mänskligheten.

En liten film hur sträckan ser ut:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar