måndag 6 oktober 2014

Veckorapport

MÅNDAG
Back squat, 50 kg: 10
Back squat, 70 kg: 8
Back squat, 90 kg: 5
Back squat, 100 kg: 2, [3] x 3
Bench press, 60 kg: [5] x 2
Bench press, 70 kg: 5
Bench press, 80 kg: 5
Bench press, 90 kg: [2] x 3
Bench press, 80 kg: 5
Ab-wheel: 1, 2, 2, 2, 1
Levers & flag practice

TORSDAG
Back squat, 50 kg: 10
Back squat, 70 kg: 8
Back squat, 90 kg: 5
Back squat, 100 kg: [3] x 5
Bench press, 60 kg: [5] x 2
Bench press, 70 kg: 5
Bench press, 80 kg: [5] x 5
OA Pull-up: [1/1] x 5
Ab-wheel: 1

FREDAG
Marklyft, 60 kg: 10
Marklyft, 100 kg: 5
Marklyft, 120 kg: 5 
Marklyft, 140 kg: 5
Marklyft, 150 kg:  [2] x 10 (1 min rest)
Push-press, 40 kg: 5
Push-press, 50 kg: [5] x 3
Snatch, 20 kg: 5/5, 10/10, 10/10
Levers & flag practice

Mina snatchpass har inte kommit igång än, har jobbat kväll med mera. Har därför startat igång lite lätt på gymmet med lätta 20 kg snatchar.

Har delat upp squat- och bänkpress-passen som så att måndagar innefattar lite lättare squat men ett tyngre bänkpress samma tillfälle. På torsdagar blir det tvärtom - tyngre squat och lättare bänk. Lättare innebär ca 10% lägre vikt och lite fler repetitioner och/eller eventuellt fler set, beroende på dagsform.

Körde ett lite bearcycle-inspirerande marklyftspass på 150 kg. Har tänkt att hålla på med 150 kg ganska länge och satsa på intensiva volympass ett tag. 

Pushpressarna kändes grymma, träningsvärk efter på bara tre set på 50 kg! :)

Det är svårt som sjutton att komma igång med maghjulet två gånger i veckan igen. Lite för stor volym på måndagen så har jag träningsvärk i 3-5 dagar och kan då omöjligt köra ett pass igen samma vecka. Lite moment 22 det där...

Btw har jag sakta och långsamt gått ned några kilon sista månaderna utan att direkt veta varför. Jag äter och lever som vanligt, förutom något mindre ansträngande träning under sommaren, och nu gick jag under 80 i veckan vilket var ett tag sen sist. Dessutom upplever jag mig hungrigare än vanligt, speciellt före lunch. Lägger inte så stor rock'n'roll vid vikten och brukar trivas bra kring 82 kg. Nedgången öppnar dock upp för en "bulkperiod" framöver - typ; ätarläge på. Gjorde det för några år sen när jag körde Kettlebell Muscle och gick upp 4-5 kg på 1-2 månader efter att jag tryckt i mig 4-5 proteindrinkar om dagen. Även under Kettlebell Burn Extreme i december/januari blev det ofrivillig viktuppgång till 84-85 kg, men då berodde det mer på "överätning". Kanske en kombo av detta mitt gråaste november-december kunde vara något. Vi får se, alltid lite kul med nåt projekt framöver och utan någon direkt anledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar