onsdag 27 januari 2016

Vecka 3 - nytt schema och klotpress

MÅNDAG
Back squat, 60, 80, 100 kg: 5
Back squat, 120 kg: [3] x 3
Front squat, 60 kg: 5
Front squat, 80 kg: 5
Front squat, 90 kg: 3
Dumbell press, 26 kg: 8
Dumbell press, 32 kg: 5
Dumbell press, 38 kg: 4, 5
Dips, +20 kg: [5] x 3

TISDAG
Barbell snatch practice: 20-45 kg
Clean & practice: 40-60 kg

TORSDAG
KB snatch, 20-32 kg: 5/5
KB snatch, 32 kg: [5/5] x 6 (25 sec. rest)
OA pull-up, static/negative
Biceps curl, 35 kg: [5] x 5

FREDAG
Deadlift, 60-150 kg: 10
Deadlift, 160 kg: 5
Deadlift, 170 kg: 5
Deadlift, 180 kg: 3, 4, 5
Back and front lever
Ab wheel

SÖNDAG
Running: 5,0 km (26:15 min)


Jag har fått göra om träningsveckan lite. Det där med att blanda tyngdlyftning med knäböj och bänk första dagen i veckan var en dum idé. Passen tog över timmar och det blev segt. Därför har jag ändrat om till två dagar med endast tyngdlyftning varje vecka: tisdag då jag börjar med ryck och avslutar med stöt, och lördag då jag vänder på det, först stöt och sedan ryck. Det blir mer tyngdpunkt på den övning jag startar med. Detta gör att träningsveckan inte blir lika känslig om en dag skulle falla bort, som denna veckan när jag inte kunde träna på lördagen. Det blev alltså ändå ett pass ryck och stöt på tisdagen under samma vecka.

Kettlebell snatch har därför fått flytta sig från tisdag till torsdag. Stor grej alltså, känner mig vansinnigt flexibel.




Av någon anledning fick jag för mig att pressa klot efter marklyften på fredagen. Har inte pressat tyngre på över två år så kände mig lite ringrostig. Inför RKC II för flera år sedan lyckades jag pressa 36 kg (ej filmad tyvärr), men sedan dess har jag bara lyckats press tre reps med dubbla klot.

32 kg gick ändå upp ganska lätt. Jag har ju stångpressat en del, men ändå blev jag förvånad att det gick så enkelt, det är ganska stor skillnad på pressutförande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar