onsdag 24 februari 2016

Vecka 7 - Tanita och jag

MÅNDAG
Back squat, 60, 80, 100 kg: 5
Back squat, 120 kg: 3, 5, 3
Leg press: [5] x 3
Dumbell press, 26 kg: 8
Dumbell press, 32 kg: 5
Dumbell press, 38 kg: [3] x 3
Dips, +20 kg: [5] x 3

TISDAG
Barbell snatch practice: 20-40 kg
Clean & jerk practice: 40-65 kg

TORSDAG
KB snatch, 20-32 kg: 5/5
KB snatch, 32 kg: [5/5] x 6 (25 sec. rest)
OA pull-up, static/negative
Biceps curl: [5] x 5

FREDAG
Deadlift, 60-140 kg: 5-10
Deadlift, 160 kg: [7] x 5
Deadlift, 170 kg: -
Deadlift, 180 kg: -
Back and front lever
Rowing, 2,0 km: 8:30

LÖRDAG
Clean & jerk practice: 40-70 kg
Clean & jerk, 75 kg: -
Barbell snatch practice: 20-40 kg
Ab-wheel

SÖNDAG
Spinning (RPM): 50 min

Har lite mindre energi på träningen efter kreatin-perioden. men det blir väl lätt så. Det blev en del PR under perioden och efter solsken kommer regn. Idel solsken ger å andra sidan öken, det måste man också ha i åtanke. Har dessutom ådragit mig en biceps-sträckning i vänster arm och tar det lite piano med tyngdlyftningen. Förhoppningsvis kan jag bege mig till Mosseberg i helgen för lite input.

Söndagens konditionspass blev spinning istället för löpning. Det är så fruktansvärt satans tråkigt med löpband och det är skönt att byta om lite. Passet var ett så kallat RPM-pass med Sierra som instruktör och där man har en mycket hög kadens i takt med musik. Egentligen inte riktigt min favorit egentligen, vill hellre ha tunga, lång, sega uppförsbackar istället, men svetten rann oavsett och det är ju det som är poängen. Dessutom fick Sierra ha en celebritet i salen!

Nedan en ny Tanita-vägning (till höger i bild) som jag gjorde lite halvspontant på gymmet i veckan. Jag gjorde en för ganska exakt tio år sedan (till vänster i bild) på exakt samma våg och tänkte det kunde vara kul att jämföra. Då vägde jag några fler kilon, men har idag en något mindre fettprocent (16 % mot tidigare 17.8 %).



Gjorde även en kalipermätning för några år sedan då jag fick en fettprocent på långt över 20 procent (22-24) vilket inte kändes helt bra. Den mätningen var helt klart åt fanders, vilket jag redan då misstänkte (ingen nämnd, ingen glömd). Nu är ju inte dessa Tanita-vågar sådär jätteexakta, men jag ligger alltså ändå inom en slags acceptabel normalnivå och det har dessutom gått åt rätt håll senaste åren. Lite mindre fett och starkare - det är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar